Encyklopédie

Vesmír a jeho záhady (Will Gater)

Knihu Vesmír a jeho záhady od Willa Gatera evidujem už od jej prvej zmienky v edičnom pláne vydavateľstva. Mala vyjsť v auguste a ja som sa potešila, že budem mať skvelý darček pre syna na narodeniny. Vydanie sa odložilo a kniha sa mi dostala do rúk chvíľu pred Vianocami. Oplatilo sa na ňu čakať?

S čistým svedomím môžem napísať, že oplatilo. Keď som knihu prvýkrát držala v rukách, povedala som, že krajšiu snáď v knižnici ani nemáme. Fascinujúca obálka, po ktorej ma baví behať prstami, nádherné planéty a odlesky zlatej. Vyzerá luxusne. Čo mi však úplne vyrazilo dych, sú zlaté hrany strán. Podľa mňa jednoducho dokonalé.

Kniha však nie je len o peknej obálke. Vo svojom vnútri ukrýva viac ako sto fascinujúcich príbehov o vesmíre. Ja nie som nadšenec vedy ani vesmíru. Táto kniha ma však vtiahla natoľko, že som čítala a nasávala nové informácie. Príbehy sú písané jednoducho, sú určené mladému čitateľovi a sú zrozumiteľné a plné zaujímavostí. Možno keby táto kniha vyšla v čase môjho detstva, tak by som sa o vesmír začala zaujímať viac.

V knihe sa toho deti dozvedia naozaj veľa. Autor ich prevedie od Zeme cez slnečnú sústavu až ku hviezdnej galaxii. Dozvedia sa, aký je rozdiel medzi meteoritom a meteorom, čo je dôvodom, že je polárna žiara zelená alebo aj čo je terminátor. A nemyslím hlavného hrdinu z filmu. Mňa zaujali informácie k plejáde hviezd Sedem sestier, ktorú poznám z beletrie.

Tém v knihe je neúrekom. Každý článok je síce stručný, ale deťom poskytne dostatok informácií a vzbudí ich zvedavosť. Výhoda je, že deti nie sú bombardované príliš veľkým množstvom údajov a vedia ich tak ľahšie nasať a spracovať.

To, čo robí knihu ešte výnimočnejšou sú úchvatné fotky a ilustrácie. Som si istá, že deti si vďaka nim budú chcieť knihu pozerať dookola a objavovať stále niečo nové. Na konci nájdeme aj Objavovanie vesmíru.  Stručnú časovú os najvýznamnejších úspechov. Nechýba ani obrázkový prehľad a samozrejmosťou je aj slovník.

Vesmír a jeho záhady je bezpochyby najkrajšia encyklopédia, akú máme doma. Obsah knihy ani zďaleka nezaostáva za dokonalým dizajnom. Kniha je vhodná pre deti od 10 rokov. Môj syn miluje vesmír a všetko s ním spojené. Hoci má len 4 roky, táto kniha si ho počká pod stromčekom a myslím, že ňou Ježiško zaboduje. Keďže texty sú krátke, udrží pozornosť a zapamätá si dostatok faktov, o ktorých mi cestou zo škôlky bude rozprávať. Pre väčšie deti bude kniha aj peknou pomôckou do školy. Ak hľadáte unikátny kúsok pre malého vesmírneho nadšenca, neviem, či nájdete niečo krajšie.

Knihu nájdete na stránke vydavateľstva:

Titul: Vesmír a jeho záhady

Originálny názov: The Mysteries of the Universe

Autor: Will Gater